Zaman Hırsızları Sosyal Medya

Sahip olduğumuz en değerli şey nedir? Bu sorunun pek çok farklı cevabı olabilir ve bu cevaplar kişiden kişiye değişir. Fakat bir para veya bir başka değerin satın alamayacağı en değerli kavram; zaman. 
21.yüzyılda yaşayan insanlar olarak bizler,bugün zaman kavramını yeniden ele almak zorundayız.Nedeni ise;bugün ki şehirlerimiz artık o eski şehirler gibi değil,aşırı kalabalıklaşmış ve buna bağlı olarak problem ve şartlar değişmiş durumdadır.Bunun yanı sıra teknoloji alabildiğine gelişmiş,bilgi toplumunu yaşadığımız bir dönemde, iletişimin, alışverişlerin bile artık internetle yapıldığı bir çağdayız.Türkiye,ikiyüz yıldır değişim ve dönüşüm sancısını çekiyor.Her sosyal grup bu değişim ve dönüşümden yeterince etkilenmekte.Yerleşik eski alışkanlıklar işe yaramaz hale gelmiş durumda.İnsanlar  yeni alışkanlıklar edinmekle karşı karşıya.Bu alışkanlıklardan en yenisi de son 10 yıldır hayatlarımız içinde en önemli yeri tutan zaman hırsızları sayılan ''sosyal medya''.Google, Türkiye’nin de dahil olduğu 46 farklı pazarda internet kullanım alışkanlıklarını ölçtüğü ve karşılaştırdığı Tüketici Barometresi araştırmasının kapsadığı ülkelerdeki internet kullanıcılarının dijital, mobil, video ve alışveriş alışkanlıkları hakkında içgörüler sağlayan raporunda bu yıl Türkiye, sosyal medya kullanımı konusunda dünyada ilk sırada yer alıyor.İncelemeye dahil edilen ülkelerin sonuçlarının ayrı ayrı görüntülenebildiği rapora göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarının sosyal medya kullanım oranı yüzde 92, dünya genelinde ise bu oran yaklaşık yüzde 40. Sosyal medya kullanımı konusunda lider olan Türkiye’yi yüzde 86 ile Arjantin ve yüzde 84 ile Brezilya ve yüzde 83 ile Çin takip ediyor.Peki Türkiye’de internet ve sosyal medya kullanıcı sayıları hangi boyutta?Türkiye’de internet kullanım oranı, tüm nüfusa oranla %45.Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon aktif Facebook hesabı var. (Sahte hesaplar dahil).Günde ortalama 4.9 saatimizi kişisel  bilgisayarlar üzerinden, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcıyoruz.Yani günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz.Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip ediyor.

Türkiye’de akıllı telefon kullanımı ise 2012’de %14'iken 2012’den bu yana yaklaşık 3 katına çıkarak %39’a ulaşmış durumda.Yani İnternet penetrasyonu ve sosyal medyada geçirdiğimiz vakit her geçen gün artıyor.Çözüm? Biraz daha bilinçli olup tüm bu hırsızlara dur demek. Sosyal medyayı elbette ki bir enformasyon aracı olarak etkin ve aktif  kullanabiliriz;fakat zaman öldürücü bir etkinliğe dönüşmeden.Tükenen bir ömrü sizden çalmalarına izin vermeyin. Zaman hırsızlarına dur deyin.


*Araştırma verileri referans:https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=TR

Aişe Hümeyra

http://www.genctime.com/zaman-hirsizlari-sosyal-medya.html
http://www.millihaber.com/bilim-teknoloji/zaman-hirsizlari-sosyal-medya.html

Yorumlar

Popüler Yayınlar